Среда, 24-04-2024, 16:08
 
Начало Каталог статей Регистрация Вход
Вы вошли как "Гость" · RSS
Меню сайта
Форма входа
Наш опрос
Оцініть мій сайт

Результаты · Архив опросов

Всего ответов: 82
Каталог статей
» Статьи » Мої статті

ГОСТЮЮЧИ У КАДДАФІ
Артем Стельмашов
Українська газета, травень 2005 р.
Київ – Харків – Ізмір – Тріполі – Київ

НЕ ПО СПРАВІ

Лівійці на перший погляд здалися дуже бурхливими. У Тріполі під час нашого там перебування на кожному кроці кидали петарди або стріляли – так лівійці готуються до Дня народження пророка Мухаммеда.
Тріполі – портове місто, проте у ньому є пляжі. Однак, за словами місцевих українців, чомусь на ці пляжі виведені міські каналізації. Тому там купаються лише екстремали з числа поки що рідкісних закордонних туристів. Море здалося досить брудним, проте там водяться риби, яким, ймовірно, це подобається.
Фотографувати чи знімати на відео у Тріполі досить неприємне заняття. Постійно підходять місцеві мешканці у формі або в цивільному та цікавляться: хто? Звідки? Навіщо? Для кого? та задають інші веселі запитання. Кажуть, можуть навіть камеру відібрати. Та й взагалі я не побачив жодного лівійця, якому б сподобалося випадково потрапити у об’єктив камери чи фотоапарату.
Але один лівієць точно любить фотографуватися. На кожному кроці у Лівії – величезні і не дуже фотопортрети лідера Лівійської революції Муаммара Каддафі.
Україну в Лівії знають і навіть досить пристойно відрізнять від Росії. Наприклад, продавець у продуктовому магазині та неофіційному місцевому пункті обміну валюти (1,3 лівійських динари = 1 американському долару), почувши українську мову, одразу заволав: “Україна!” І з величезним відчуттям задоволення додав: “Так! Шевченко!”
Українців в Лівії працює, за неофіційними данними, близько 3 тисяч, за офіційними – 1 тисяча. Це, в основному лікарі – офтальмологи, гінекологи та інші.
Справила враження лівійська “біржа праці”. Вздовж довгих вулиць Тріполі сидить на палючому сонці неймовірна кількість людей, які шукають роботу. Якщо перед таким чоловіком лежить труба – це означає, що він сантехнік, якщо – фарба та пензлі – значить, маляр, якщо поруч стоїть старенька вантажна машина, значить, вам пропонуються послуги перевезення. Досить проста система. Але видовище сумне…

ЖІНКИ ТА МАШИНИ

Важко сказати, чи симпатичні в Лівії дівчата. Переважна більшість жінок ходить у паранджі, тому роздивитися вроду місцевих представниць прекрасної статі не дуже вдалося. Проте всесвітня емансипація зробила свою справу і тут: жінки за кермом тут трапляються не рідше, ніж в Україні.
Взагалі, рух автомобілів в Лівії – це суцільна загадка. З огляду на те, що в Тріполі – досить часто трапляються автомобільні пробки й аварії і на те, що правила дорожнього руху там виконує, хто як хоче, суцільна пом’ятість лівійських авто ще видається зрозумілою. А от практично повна відсутність дорожніх знаків здивувала…

ПО СПРАВІ

Лідер Великої вересневої революції (саме так офіційно називається посада особи №1 в Лівії) Каддафі прийняв Державного секретаря України Олександра Зінченка (для висвітлення візита якого я власне і опинився у Тріполі) у великому наметі, де він завжди приймає гостей. Намет, до речі, охороняється так, що миша не пролізе. Зінченко передав Каддафі вітальний лист від Ющенка, у якому, зокрема, містилася пропозиція відвідати Україну. Каддафі погодився.
Під час спілкування Зінченка з журналістами виявилося, що він вважає найважливішим у його візиті до Тріполі переговори щодо лівійських нафти і газу: "Це взагалі питання номер один... Вперше Україна ставить питання системного підходу, яке не полягає тільки у закупівлі чи транспортуванні нафти. Йдеться про видобуток, підготовку до нього, геологорозвідувальні роботи. Цим Україна на теренах Африки взагалі не займалася. Сьогодні є така можливість. Причому в регіонах, де гарантовано присутні газ і нафта. Можливостей наших компаній достатньо, щоб швидкими темпами визначитися з цими родовищами".
Пізніше він повідомив, що українські компанії візьмуть повноформатну участь у тендерах щодо розробки лівійських родовищ газу і нафти: "ми запрошені до широкої повноформатної участі в тендерах і по газу, і по нафті, і по будівництву, і по геологічній розвідці – у повному системному комплексі робіт в цій сфері". Держсекретар зазначив, що у тендері братиме участь не тільки НАК "Нафтогаз України". 1 травня на перший тендер будуть виставлені 44 блоки. Він зауважив, що складним було питання щодо участі НАК "Нафтогаз України" в тендерах і "ставленні лівійської влади до контрактів, які були підписані Україною раніше". Представники української делегації також обговорювали в Лівії співпрацю щодо нафтогазотранспортних коридорів.
До речі, доведені запаси нафти в Лівії становлять близько 3,8 млрд. тонн. Майже половина вироблених нафтопродуктів, як і надлишок нафти, експортуються з країни. Основними імпортерами лівійської нафти є Італія, Німеччина, Іспанія, Франція, Велика Британія, Греція і Швейцарія. Іноземним компаніям Лівія пропонує 140 нафтогазоносних і перспективних блоків на суші і в Середземному морі. У світовій практиці сторона, що веде розробку родовища, одержує від 15% до 35% видобутку.
Зінченко також поінформував, що Лівія вирощуватиме зерно для своїх потреб в Україні. Він зазначив, що лівійською владою "повністю підтверджено правильність стратегії щодо створення спільного підприємства у галузі аграрної промисловості". За його словами, Лівія надає стратегічного значення не тільки закупівлі зерна, але й більш серйозним та довготривалим проектам. Зінченко повідомив, що під час його зустрічі з Каддафі було домовлено про освоєння лівійською стороною 250 га українських земельних угідь.

НА СТАРТ… В АФРИКУ

Зінченко у розмові з журналістами відзначив широкі перспективи співпраці України з Лівією в авіакосмічній галузі, галузях зв'язку, транспорту, суднобудуванні та військово-технічній галузі. Україна хотіла б брати участь у ремонті та модернізації лівійської військової техніки. При цьому він наголосив, що українській стороні не слід марнувати часу, бо за лівійські ринки точиться велика конкуренція і за рік-півтора Україні буде дуже важко вийти на ринок цієї країни.
Держсекретар наголосив, що Лівія "може слугувати тим трампліном, з якого Україна може стартувати на африканський континент". Натомість прем'єр Лівії Шакрі Ганем на зустрічі з Зінченком заявив, що його країна за допомоги України сподівається потрапити на європейські ринки.
Держсекретар сказав, що у Лівії є дуже цікаві пропозиції для України щодо участі у транспортних проектах. Зокрема, у будівництві залізниці, яка поєднує південь Лівії зі столицею – Тріполі, а також у проектах у водному транспорті. Зінченко також зазначив, що лівійські компанії візьмуть інвестиційну і фінансову участь у створенні нових цивільних гелікоптерів на 2-4 місця.
Крім того, Україна готова допомагати Лівії у розв'язанні проблем рибного господарства.
Українську сторону цікавлять і гуманітарні проекти, зокрема у сфері освіти. За словами дерсекретаря, є пропозиції, щодо розширення контактів у сфері підготовки спеціалістів з Лівії в українських вузах. Зінченко спрогнозував, що київські, харківські та запорізькі вузи найближчим часом отримають відповідні пропозиції.
Україна отримала від Лівії пропозицію щодо розширення обсягу роботи в цій північноафриканській державі для українських спеціалістів у програмах охорони здоров'я. Лівія також може посприяти залученню українських фахівців до виконання програм ЮНЕСКО в Африці. Зінченко висловив сподівання, що візовий режим між Лівією і Україною, особливо для великих груп людей, які їдуть на роботу до Лівії, буде значно спрощено.
Прем’єр Лівії Ганем у свою чергу повідомив, що Лівію цікавлять питання співробітництва з Україною у галузі суднобудування та авіаційній галузі. За його словами, Лівія також зацікавлена у купівлі українських електротурбін без посередників.

РАЗ НА КВАРТАЛ

Під час спілкування з українцями, які працюють та проживають у Лівії Зінченко наголосив, що представники української влади приїжджатимуть до Лівії щонайменше раз на квартал: "Ми дійсно спробуємо забезпечити, щоб щоквартально, на достатньо високому рівні були представлені інтереси України в Лівії… Держава по новому опікуватиметься за своїми громадянами. Думаю, Лівія відчує це найближчим часом». Ну що ж, готуйся, Лівія…
Він також пообіцяв, що до 1 вересня буде вирішено питання про відкриття української школи при посольстві України в Лівії.
До речі, при посольстві України (до речі, воно нещодавно пофарбоване в світлопомаранчевий колір; кажуть, збіг обставин:) вже побудували невеличку православну капличку того ж кольору.

ЖИТИ В КОМУНІЗМІ?

В останній день візиту Зінченко заявив, що візит української делегації до Лівії "перевершив усі очікування" та сказав, що вважає головним результатом зустрічі чіткий сигнал, що "Лівія готова розглядати в Україні найбільш надійного партнера в регіоні Східної Європи".
По прильоту в аеропорт “Бориспіль” Зінченко жартома сказав журналістам “Якщо всі поїздки будуть такими, то через два роки ми будемо жити в комунізмі”.

ДОВІДКА

Лівія, Соціалістична Народна Лівійська Арабська Джамахирія, держава в Північній Африці. У минулому італійська колонія, з 1951 – незалежна монархія. В результаті військового перевороту у вересні 1969 Лівія була проголошена республікою. Вся повнота влади перейшла до Ради революційного командування на чолі з керівником військового перевороту Муаммаром Каддафі. Хоча Каддафі сьогодні не займає офіційних посад, він залишається провідним політичним діячем Лівії.
За площею Лівія одна з найбільших країн Африки, проте чисельність її населення в 1998 році становила лише 5,7 млн. чоловік. У столиці – Тріполі проживає 1,5 млн. осіб. Майже все населення Лівії складається з арабів. Майже всі лівійці говорять арабською мовою, що є офіційною мовою країни.
Більшу частину території країни займає пустеля. У 1988, коли були знайдені останні значні родовища нафти на території країни, об'єм запасів нафти оцінювався в 3 млрд. т (перше місце в світі). Тепер відомо, що об’єм запасів нафти в Лівії – 3,8 млрд. т. По запасах природного газу (657 млрд. куб. м) Лівія посідає третє місце в Африці.
У 2005 році Лівія увійде до десятки найпопулярніших туристичних напрямів. Такий висновок був зроблений представниками відомого путівника Lonely Planet, що проводили анкетування співробітників видавництва і журналістів-мандрівників, що працюють у всіх країнах світу. Після зняття ембарго в 2004 році в Лівії відмічене значне зростання туризму. Але поки туристична інфраструктура Лівії залишає бажати кращого…

Категория: Мої статті | Добавил: stelmashow (15-07-2006) | Автор: Стельмашов Артем
Просмотров: 685 | Рейтинг: 0.0

Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz
Категории каталога
Мої статті [35]
Поиск по каталогу
Друзья сайта
Статистика