Вікторія Шульга, СР-91 1) *** Я боюсь тарганів і гублюся в словах. За вікном знову я, ліхтарі мерехтять. Мої сни заплітаються в дивну потвору, Що простягує голки у моє життя. Постіль чиста, та в ній відбитки людей. Я не знаю навіть, чи існують вони. Через кілька купе панство весело п’є. А для мене — то знов шарудять таргани. Всі мовчать. Промовляє годинник лише. Я не бачу його, проте він реальний Незалежно від мене. Скажи, де ти є. Листування між нами — на жаль, віртуальне. Хочу кави. Від неї духмяні думки. Ще я хочу вина, бо від нього спокійно. У кімнаті на стелі мої павуки. Чи без мене їм зараз так само [по]вільно?.. 2) Риба За вітрами і за вітрилами корабелів твоїх надій, за задимленими містами-могилами, за листами лютневих подій, за моєю місциною, точкою відліку — зветься Левовим містом вона — за свідомо обмеженою свободою вибору, за стіною дзвінків (бо те завжди стіна), там велика летюча риба сунеться. Прагну черева їй досягти. Гілка з квітками лускою бруниться. То звертатись до неї на Ви? Вона мовчки пливе і на сонці вилискує. В тому сяйві — немов у труні, мов дитина спокійна, вві сні заколисана. Лишень очі, здається, сумні. 3) Про щось Мені наказали — це просто і нудно. Від дій за наказом спливає мара. І місто, зачеплене совістю й брудом, Чогось вимагає, качає права. Усе мотивують: і руки помиті, І те, що відключено мій телефон, І те, що насилля існує у світі, Хоча протестують десятками мов. Свобода не є усвідомленням “треба!”. Вона, як жалоба у світі живих. Їй заздрять байдуже, її просто неба Хтось тягне в труну (“хтось” — засмучений псих). Мета — щоб зануритись глибше у казку. Мета — щоби випити мрію чи сон. Червоні хмарини хрустким дисонансом Вгинаються в небі холодним єством. Вікно. Просто скло. Але схоже на очі. На дзеркало душ тих, кого ще нема. Знадвору вдивляються в нас опівночі, Шепочуть своєї молитви слова. Про що промовчати? Відколи не жити? Куди викидати упіймані дні? Чи можна курити? Чи можна не пити? Аборти є злочин дорослих, чи ні? 4) *** Уявіть собі, що сонце на ніч йде жебракувати, що ікринки світла Воцек подає і жабенята. Уявіть собі жертовність цього сонячного вчинку: неприємно мучить совість і ніякого спочинку. Уявіть собі, щоб люди посміхалися до сонця... В нього відпочинок буде, світлі у людей віконця. 5) ***, або бунін у вальсі на прощання божевільня має бути жовта, ледь лимонна із маленькою цукернею у парку звивисті доріжки із бетону тихе небо, сонний став крізь арку літня парасолька в прохолоді посивілий від нудьги письменник набридає компліментувати вроді віддавать редактору щоденник по-комашому боятись персоналу ті доглядачі лиш у свята лякають відбирають тонкі простирадла нащо, мабуть, і самі не знають задихаються поміж шеренг клієнтів у махрових процедурних шпальтах попід стелями принишклих кабінетів із одвічним запахом асфальту 6) Наддніпрянська візія Д.Ф. У тиші нічній Подолу проноситься свіжий вітер. Одна я іду до вежі. Дивлюсь на рожеве небо. Хмаринки відбились у річці і розгойдують місто-пустелю. Роса, мов зернинки-перли для осіннього місяця плачуть. Під світлим довго сумую і довго не повертаюсь. Інколи можна побачить, що хтось із давніх втаїв. Дніпро в москальцевім тумані з безсмертя, безсоння й любові, немовби у вічності тіней тисячі журавлів. 7) Переспіви з Лі Бо І Старий Крим У горах вночі Я в залишеній світом капличці. Зірки полум’яні. До них простягну свої руки. Неголосно славлю життя — Вітерець наодинці. Не буду займати Тебе у годину розлуки. ІІ Воліла б у Карпатах одна Хмари у небі і сон по спекотній добі. Птахи поспішають. Остання пір’їна над храмом. Душею у горах, і гори душею в мені. І разом на місто — густим і вологим туманом. 8) *** капітан п’яний. друзяка-вітер пропонує ще хильнуть — і в море. море не примхливе, а зимове. капітан тоді чому гнівиться? в кожну пору року має бути різний настрій у безоднь і течій. дурно вередуєш, капітане, з тебе б ліпший був простий рибалка. 9) PS Ц.П. коники подумки загубили підкови не хочуть чекати у дзвоні народженім з молитов та віри (вона у повітрі тихесенько гуде — тепло так) зашморгів на них не напасешся бо коники добрі швидкі наші конюшина — бо коники її люблять? спільнокореневі ми з тобою ми з нами видалити пухлину світу ,мабуть, станеться те дзвінко коли буде воля Божа 10) *** ТСЕ порожні манекени в засліпленім позачасовім (та втім передчаснім) районі чужого колишнього американського міста вклоняючися зморшкуватому асфальту загадують на тріщину собі майбутнє найстаріших із тих ляльок виганяють у засмічене передмістя де без смутку завіграшки підставляють “черепну” порожнечу для добрив з яких як колись із пилюки виводитимуться лилики шелест сухого паперу рештків прадавніх непевних нещирих і зжовклих (либонь не од сорому) свідків і тіні — в театрі на сцені (колишній військовій) розігрують вітер село трохи згодом собаку на сіні пам’ятаймо: не брухт, а споглядачі порожні пластичні нарешті помітили очі та ще не второпали: то немовля у пацючій родині 11) *** Мені не годиться бути самотньою. Потребую певної кількості жестів, звуків і почуттів. Хоча інколи все видається знайомим і зайвим, тоді стає сумно, що дуже давно не отримувала листів. хотіла б молочно засмагнути однієї синьої ночі, Під місяцем, обійнявшись із вітром, розгорнувши слабкі думки. А потім зануритися якомога глибше у потік снів людства. Сподіваюся, деякі символи та коштовні речі у них будуть не дуже крихкі. 12) *** Нечесні вчинки — це, знаєш, як на площі Залишити шедевр живопису або скульптури. Їм заздрять через їх довершеність й доступність дужче, Аніж коли б вони перебували за високим та надійним муром. А почуття крихкіші за малюнки, скульптури чи старенькі фотки. Щовечора над лівою ногою запалюється світлячок білявий люстри. Коли без окулярів озираєшся у певній ніяковості навколо, Боїшся ти побачити (так само, як проґавити) симптоми, що передвіщають новий устрій. Тому ховаєшся у власній тиші, у гомоні старого міста. Чи-то у парку, коли сонце, а коли дощ — в маленькій затишній кав’ярні. Перебираєш зустрічі, людей, обличчя у своїй пам’яті, немов моє намисто. Й насправді тебе зовсім не хвилює, чи видасться цей день твого життя для когось із сторонніх марним. 13) *** Не позбутися — перейнятися божевіллям, окреслити межі особистого простору в часі, заблукати у парку біля інституту і перечепитися через гілля, залишитися шматочками для невдах, які до розумних мерців ласі. 14) *** Стерпіла б диригувати оркестром посеред купи тухлих яєць і гнилих помідорів, аніж витерпіти один лише твій погляд, і під ним — як при розстрілі — непритомніючи щомиті збирати себе з уламків спокути боюся — втрата свідомості, звісно, не показник — а проте я дивуюся: як була я боюся як тебе не стане 15) *** Ображена, зневірена — це ти. Дитинство назбиралося з уламків твоєї вулиці, бруківки, ліхтарів, дощу і ночі, порожнечі цирку, склянки... Ти нею равлика маленького колись од всіх уявних жахів боронила. До спеки щоразу лишала... “Спіксь!” — і захлиналась, рятувала, як уміла. Той слиз щоночі натікає в твої сни. Ти борсаєшся до схід сонця безпорадно. А зрання волосинку із коси на Його пам’ять вириваєш марно. Знесилена, в перуці, без очей визбируєш з чужих дитинств малюнки. Твій дім — музей загублених речей, де замість напоїв готуєш тільки трунки. 16) ***, або “valle lacrimarum*”? Обіцяють дощі, а натомість видушують спеку по краплинці — у мізки, у місто, з мостів. Спеку ту зістригають із вушок домашніх котів й намагаються пхати у сонну маленьку креветку. 17) *** пігулка нікотину полегшує його на мить і знову він мов шприць у кістці давно було те їй вже не болить лиш на зап’ясті витончились риски дароване люстерко (неживе) — квітник приречених на вічний спомин візій коханого молитва прожене його примару най би він не зшизів у кришталевій пляшечці жалю з наліпкою помилок і вакацій законсервую спомини а докази спалю і лікуватимуся медом із акацій 18) *** їм В містечку маленькім й чепурнім всі слова — неначе білий дим. Завжди знав він, де є третій Рим, а проте забув про власний дім серед витончених мрій і рим. Запізнився в Ієрусалим і залишився один одним милий старий добрий сивий мім. 19) Серпневість Ваша шкіра пахне воском церковних свічок І волосся так само виткане з запаху тонко Ви прозорі, Ви видні наскрізь, тож одвічно Мені буде за лицедійство соромно Кожен подих і кожен порух — шматочок молитви Ваші очі — посвята, присвята, причетність Ваші пальці — недільні цілунки і питво — Я цілую, торкаюся, п’ю їх жарку невичерпність Коли бачила, Ви так відверто молилися, Обдало мене гранею — май не згоріла Я забула про себе — на Вас задивилася І минуле моє мені більше не боліло 20) К.ит. Сніг випав, сніг тихесенько розтав у Богових натруджених долонях. К. Москалець Життя густе. На місто пада сніг. На пагорби і на ставки у кризі. Я вчусь читати наново по Книзі і трішки припинять примарний біг. А чорні світлодзьобії птахи, винищуючи рештки чорних ягід, лишаються як посилання-привид від сміху, що нанесли дітлахи. За кожним разом мають повноту уплетені у СЛАВУ від початку, відведено від їхніх тіл печатку, допоки не прикриють наготу. До свята всі провини замело — либонь потануть ще до Великодня, як вимолимо милості безодню, коли зима поверне на тепло. Не змерзла і без вогників свічок. Щовечора пригадую з долоні: боргів нема; не винні ситі коні. У темряві похилій світлячок. 21) *** Твоє волосся в прохолоді ванни, моє минуле на папері шкіри на порох обертаються і сіре світлинне личко мимоволі тане. У мертві очі, наче у тумани (од них мороз здирає рештки віри), налякано вдивляєшся без міри. А не торкнешся тіла, любий пане. Огидні волосинки-конвоїри додому навертають мій світанок солоними прамушлями довіри. Джульєту порятують на сніданок домашні зголоднілі чорні звіри. Невже він вийде покурить на ґанок? 22) *** І знову сльози. То сьогодні плачуть великі рибини із віями скляними. За вікнами сорочками лляними заклякли душі. Їх ніхто не бачить. А на світлинах замість силуетів дурні подряпини чи просто порожнеча. Од споглядання йде бажання втечі в класичний простір давнішніх сонетів. 1) “по-ахматовски” мы не бражники, не блудницы — странницы в месяце лютом зима весною обманется в месяце лютом за снегом появится радуга в месяце лютом отправимся мы за правдою в свите останутся только чтецы да певчие птицы за свитою полетят доверчиво леса не будет видно охотникам зверям спокойно спать в непогоденку за десятью замками и за печатями солнце скрывается — татями злыми украдено в корм им пойдём не мы — угостят их плетями вот и конец охоте. за лесом встретят нас время настанет — жёлто, тепло и ветрено в чью-то косу счастье вплетётся лентою свита — в одеждах праздничных, с добрыми шутками всё начиналось в далёком месяце лютом 2) *** Мои губы оставили след в Ваших пальцах и волосах. Мне достался от Вас запах бед и секундная стрелка в часах. Если я выбирала бы роль после встречи с Вами, тогда для меня оставались бы боль и из талого снега вода. О себе говорила бы: “Он” и носила помятый костюм. Презирала мужчину, закон. Первый равно второму угрюм. Я не я. В доме все кувырком. Целый мир мой стоит на ушах. Свои мысли накрою платком и пойду на Подол не спеша. 3) *** Спрячу кудри и улыбку, спрячу серьги и браслеты, шляпу я надвину ниже, чтобы глаз никто не видел. Я боюсь: и вправду счастье уж подряд второе лето как прирученная птица воду пьёт с моих ладоней? Иль привиделось мне только? Как в шекспировских сонетах: всё возвышенно-трагично. Мы же не в средневековье. Может, зряшны мои страхи? Есть ли верная примета, чтоб узнать, надолго ль счастье приманила (чем - не знаю)? Есть ли где вода такая, чтоб была прозрачней света, чтобы пьёшь и не напьёшься? Я б в ладонях сохранила. Есть ли песня, чтобы спела - и осенние сан-сеты, счастье, и кольцо, и кудри под одним моим платком?.. 4) *** Чернила ль? Акварель? Тушь? Сепия? Мелки? Застелена постель. В снегу лежит апрель и пьеса в две руки. На дне большой реки разляпистая ель. Ты город береги: для кошек чердаки — что детям карамель.
|